A blogról

Ajánlom magamat

Utolsó kommentek

  • Paraphone: @horvathviteztamas: Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet mindezekre, már törlöm is az egészet. :D (2021.02.23. 21:07) Don Pepe: vegánság és egyéb
  • horvathviteztamas: Tévedések, csúsztatások és nettó baromságok elegye... (2021.02.18. 15:52) Don Pepe: vegánság és egyéb
  • lordblog: Tegnap este megnéztem az egyik drága unokám, NUDLESZ videóját. A Pesti utcán ment egyik embertől a... (2019.07.09. 13:58) Elek Zé, és a Sonkás Tömlős Sajt
  • JanCsi: "...végül a legnagyobb csoport, azok a középosztálybeliek, akiknek nincs ízlésük, de nem akarnak p... (2019.04.08. 22:44) Padthai Wokbar
  • asztronau: Hát barátom, neked nem való más mint a McDonalds és a kínai :)) Végre egy igényes, friss, normál... (2018.09.03. 15:15) Padthai Wokbar
  • Utolsó 20

Címkék

áfonya (1) Aldi (2) aldi (1) Alekosz (1) Allee (1) almalé (1) Alsóörs (1) amerikai álom (1) Andretti (1) angol reggeli (1) archív (3) Árpád híd (1) ázsiai hét (1) Balaton (3) Balatonszemes (1) balzsamecet (1) baromfi fasírt (1) Beáta (1) bébiparaj (1) BelFrit (1) Belga csoki (1) bevezető (2) bolognai (1) Budaörs (1) burger (2) Butler selection (1) butter brothers (1) Campona (1) chips (4) cinizmus (1) citarin (1) citrom (2) Cool Snack (1) csicseriborsó krém (1) Csíkos (1) csirke (4) csízió (1) csokoládé (1) curry (2) dogger (1) Don Pepe (14) DPFC (1) ecet (1) édesítőszer (1) édesség (4) egészséges (1) Elek Zoltán (1) Eurocenter (1) fagyi (1) fagylalt (2) fekete erdő (1) felirat (1) félkészétel (1) Fructiv (1) galambóc (1) gárdony (1) gombás csirke (1) Good milk (1) Grafiti (1) gránátalma (1) GRoby (1) guava (1) gyorsétterem (2) gyros (1) gyümölcsrizs (1) hagyma (2) hamburger (5) hamé mártás (1) hamhotburdogger (1) happy day (1) házi (4) hekk (1) hot dog (1) hummus (1) ital (1) jegeskávé (1) joghurtital (1) kacsa (2) káposzta (1) kávé (1) kebab (1) kenyér (2) Kicsi (2) kínai (22) kínai leves (2) kiwi ital (1) knorr (1) konzerv (1) krumpli (1) krumpliszirom (1) landliebe (1) lángos (2) legalja (2) Lidl (1) light (1) Lipóti pékség (1) longer (1) májas (1) mammut (1) margarin (1) marha (1) marhalábszár (1) Meki (2) melegszendvics (2) mexikói (1) méz (1) mézes-mustáros (1) Müller (2) mustár (1) narancs (1) NDK szendvicssütő (1) Népstadion (1) növényi zsír (1) OK (1) önkiszolgáló pénztár (1) padthai (1) pain pailasse (1) párizsi (1) pékség (3) péksütemény (4) pisztácia (1) pizza (6) pizzafeltét (1) pizzahajó (1) Porecs (1) pörkölt (1) Power fruit (1) pringles (1) pro és kontra (2) pulled pork (1) quark (1) rágó (1) rakott krumpli (1) rauch (1) recept (3) reggeli (1) Ricco (1) rudi (1) rum-trauben-nuss (1) sajt (1) sajtkrém (2) sajtos párizsi (1) saláta (1) sárgabarack (1) sió (1) spagetti (1) Spar (3) sprotni (1) strandkaja (1) sugár (1) sült krumpli (1) szalonna (1) szendvics (1) szénsavas üdítő (1) szeptemberi étlap (1) szolgálati közlemény (1) szósz (1) szponzorált tartalom (1) TAO (1) tésztás leves (1) thai (1) Tian Tan (1) tízsajtos (1) tojás (1) toszkána (1) trópusi (1) tubus (1) tuti (1) újbuda (1) Új Shanghai (1) unboxing (1) vajas keksz (1) vega (2) vegán (2) video info 1 (1) virslis (1) Vitorlás (1) Wok (1) wokbar (1) youtube (1) (1) Címkefelhő

Junkfood 2.0. "Az vagy, amit megeszel. Én szeméten élek."

2017.06.11. 00:04 Paraphone

Pro és Kontra: Aldis Hummus vs. Sparos Hummus

Címkék: hummus pro és kontra Aldi Spar csicseriborsó krém

Régebben lesajnálóan tekintettem a vegákra, gondoltam, hadd egyék csak szegények a csicseriborsójukat, a vöröslencséjüket, meg a gombáikat (jó, a gombát mondjuk nagyon szeretem). Ámde vénségemre, úgy tűnik, lesújtott rám a fehérje-érzékenység. Így egy időre száműznöm kellett az étrendemből az állati eredetű fehérjéket. Ez délben és este nem is jelentett megoldhatatlan kihívást, de a reggelimet igencsak behatárolta az, hogy egyszeriben kihúztam a listáról a vajat, a sajtot, a vajkrémet és a sajtkrémet, a májkrémet, a tojást, és a felvágottakat. Maradt az üres kenyér paradicsommal - fel kellett hát adnom elveimet.

Szerencsére manapság már elég széles a kínálat csicseriborsó krémekből, migráns nevén hummusból. És nem is megfizethetetlen. Kísérletezéseim során a képzeletbeli számegyenes mindkét végén jártam, a következőképpen.



Pro: Aldis (saját márkás? nem tudni) Hummus

Mint az alcímből is kiderül, nem tudtam kinyomozni, mely gyártó a felelős ezért a termékért, mindenesetre máshol nem láttam, ezért gondolom, hogy saját.

Aki még nem evet csicseriborsót, annak jó szívvel ajánlom. Állagra pont olyan, mint a főtt fehérbab belseje, az íze is emlékeztet rá egy kicsit. Bár önmagában nem kellemetlen, de nem is túl jellegzetes; engem a natúr verziók nemigen nyűgöztek le. Szerencsére minden gyártó készít ízesített verziókat is, úgy pedig már igencsak jó étel.
Állagra leginkább krémes, jól kenhető, egyenletes. A kenhetőség mértékét legtöbbször szezámolajjal állítják be, na ez az egyik olyan pont, ahol el lehet szúrni: ha sok az olaj, akkor a krémből szósz lesz, ráadásul az ízben és az illatban is átüt a szezám füstössége.

Az Aldi terméke viszont éppen jó. Nem hálás feladat a jót ragozni, de ez van: jól eltalált, tömör, de kenhető állag, kellemes illat, finom íz. Ez már bőven nem a "szükség-", vagy "komprommisszum-kaja".

A natúron kívül három variációban kóstoltam: pestos, pikáns (paprikás), és currys.
Mindegyik azt nyújtja, amit a neve ígér: határozott, karakteres fűszerezést.
A három közül magasan a currys volt a legjobb - természetes, hogy azt hetek óta nem kapni.

A megfizethető ár nem jelent olcsót: 4-5-6(!)00 ft egy 20-25 dekás tégely; igaz, egynémely vaj-sajt-vagy húskrém is hasonló árban mozog.

hummus.jpg
9/10 (akkor megkapják a tízest, ha lesz megint currys).

Kontra: Sparos Hummus

Az elmúlt időben volt "szerencsém" egy pár nem olyan jól sikerült hummushoz, az, hogy ebbe a válogatásba miért pont a spáros került, komoly okkal bír: ehhez ugyanis hatalmas várakozásokat fűztem.

Megintcsak intő jel lehetett volna, hogy a tárgyalt termék 5 dekával több, és 100 ft-tal olcsóbb volt, mint a hasonló aldis, de az ellenállhatatlan vonzerejét nem ez, hanem az ízesítése jelentette: wasabis.

Ami a korombeli magyar férfitársaimnak a kapszaicin, meg a rövidital, azaz: tüntetően rajonganak érte, de fogyasztani látványosan nem bírják, az nálam a torma, és a wasabi (magyarul vaszabi, de így senki nem írja).
Húsvétkor a tormát a sonkához, egyéb esetekben, mikor a jószerencsém engedi, a wasabit a szusihoz kétpofára tömöm magamba, hogy aztán kínok között haldokoljak.

Ami azt illeti, ezt a hummust, hogy is mondjam... nem tették ehetetlenül erőssé. Konkrétan, a halványzöld színét, meg a feliratot leszámítva, még csak utalást sem éreztem arra, hogy legalább némi wasabiporral megbolondították volna az egyveleget. Illatban ugyanez a hiányérzet kísért végig.

Állagra szintén csapnivaló volt: nemhogy a kenőkésről, de szinte még a kanálból is kifolyt.

Arról legalább gondoskodtak, hogy a dolgozó jól érezze magát a vásárláskor: a tárolást ugyanis egy malomkerék méretű, ámde oldalára fektetett 100ft-os vastagságú doboz biztosítja, amiben egyébként a vastagság felében terül el lepényként a kiszívószálazandó ínyencség.

Erről képet dühömben nem is csináltam.

3/10, minden más "ízben" talán 4/10

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://belpokol.blog.hu/api/trackback/id/tr9012584715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovakő 2017.06.11. 17:37:07

Én a Sparos Curry-st szeretem esetleg a Natúrt a Wasabis nekem sem a nyelvem csücske, van ez így. Az Aldisokat is kostoltam de a hűtő hátsó régiójában végezték penészesen, nekem azok nem izlenek, pedig az Aldis dolgokban nem szoktam csalódni.

Ráérek 2017.06.11. 21:52:16

Tegnap vettem curry-set az aldiban, de valami új fajta... Osztrák termék, 80% csicseriborsó tartalommal.

Paraphone 2017.06.12. 21:07:48

@Sir Gombóc: A másodikat, a Spar-ost épp a minap próbáltam (eléggé le volt sárgacímkézve). Nem estem tőle hasra: maga a krém rész sárgás színű ugyan, de semmilyen curry íze vagy illata nincsen; ellenben egy fél evőkanálnyi fűszerkrém oda van baszarintva a közepébe, na, az marha intenzív, és finom, de nem értem a koncepciót? Nekem magamnak kell összehomogenizálni a két dolgot, de miért?

@Kovakő: Lám-lám, ízlések és pofonok, ugyebár. :)

@Ráérek: Amit ott vettem legutóbb, azt kicsit benéztem, currys ugyan, de "yummy dip", azaz "nyami mártogatós". Magyarán híg, mint a rohadás, és inkább szezám íze van, mint curry.

Artyom2034 2017.07.22. 11:41:26

Jó, hogy nem vagyok fehérjeérzékeny.
Szerintem egy cisz, hetero, keresztény (pláne, ha protestáns), fehér férfinak jól kell bírnia az állati eredetű termékeket.

Artyom2034 2017.07.22. 12:03:27

Lesz valami spagetti/bolognai szósz összehasonlítás vagy Uncle Bens és hasonlók összehasonlítása?

Paraphone 2017.08.14. 19:40:18

@Artyom2034: Bizony, nagyon jó. Neked. :) ne is legyél, nem akkora buli, mint amilyennek előadom.

Üveges szószt csak 12 évesek vesznek, szóval nem tervezek ilyet. Nemrég csináltam saját receptes bolognait, egy óra alatt megvolt az egész.
süti beállítások módosítása